Kom i gang med nettbanken
-
BankIDMed BankID identifiserer du deg ved å bruke fødselsnummer sammen med en kodebrikke og et personlig passord du har valgt. Alternativt med BankID på mobil eller BankID app. BankID avtale må du bestille fra din daglige bank, vi kan ikke utstede denne på Sparesmart.
Etter overgangen til ny nettbank, opplever noen av våre kunder problemer med BankID pålogging når de bruker Safari (iOS) som nettleser. Dette skyldes siste oppgradering av BankID og det hjelper ofte å endre innstillingene i nettleseren og godkjenne lagringen av Cookies. Hvis problemet vedvarer bør du bruke en annen nettleser. -
Nyttige tipsHer følger en del tips om hva du finner hvor i nettbanken.
Navigasjon
I nettbanken finner du to menyer en som gir deg flere innvalg på toppen av siden, og en som skjuler seg under Meny oppe i venstre hjørnet.
I topp menyen finner du de mest brukte tjenester som: Oversikt, Betale, Overføre, Fremtidige betalinger.
Under Meny finner du alt tjenester av tjenester som er tilgjengelig.
Bevegelser på konto
Under oversikt ser du alle kontoer du disponerer. Klikk på kontoen du ønsker å se på, og velg Transaksjoner. Da får du opp oversikten over alle innskudd og uttak fra kontoen.
Transaksjoner finner du også under Meny - Konto.
Hovedkonto for utbetaling
Ønsker å sette opp en Hovedkonto for utbetaling, kan du gjøre dette under Meny - Kontoinnstillinger.
Betale til flere
Fyll ut den første betalingen og trykk Legg til godkjenning. De ulike betalinger legges i en liste på høyre side og du kan godkjenne alle samlet til slutt.
Kontodetaljer
Ved å gå på Oversikt og trykke på en av kontoene du har, får du flere valg under kontoen. Her finner du Transaksjoner, Betal, Overfør og Detaljer. Velger du Detaljer får du oversikt over hvordan din konto er satt opp. Her finner du gjeldende roller, rentesatser og betingelser.
Ønsker du å ta kontakt med oss?
Bruk Meldinger under hovedmenyen. Enkelte henvendelser krever høyere grad av sikkerhet og kan ikke oversendes på vanlig mail. Her kan du enkelt opprette en ny melding, se sendte meldinger eller de du har valgt å slette. -
Meldinger
Under Meny finner du Meldinger – din private postboks i Sparesmart.
- Her kan du sende en melding til oss, eller sjekke meldinger vi sender til deg.
- I tillegg finner du en rekke dokumenter fra oss i banken, blant annet renteendringsbrev, årsoppgaver og bekreftelser på utførte oppdrag.
- Må du signere en avtaleendring eller ny avtale hos oss i Sparesmart finner du dokumenter til signering også i her.